Translate

5 Şubat 2017 Pazar

TEOG TÜRKÇE TEST-I


TÜRKÇE TEOG TEST-I

Merhaba biz üç arkadaşız. Benim adım Mehmet. Arkadaşım Sıla ve Necibe'yi çok seviyorum. Ve onlarla oyun oynamayı çok istiyorum. Ben yaz tatilinde manav olan babama yardım etmeyi de seviyorum. Sıla'nın babası ise küçük bir bakkal çalıştırmaktadır. Tatillerde Sıla da babasına yardım etmeyi çok sever. Necibe'nin babası ise çiftçidir. Yaz aylarında babasına, ürün hasat etmek için yardım eder. Bizler büyüklerimize yardım etmeyi çok seviyoruz.

NOT: 1. 2. ve 3. soruları yukarıdaki metine göre cevaplayınız.

1.  Bu metini anlatan kimdir?

    A) Mehmet                B) Sıla                 C) Necibe                   D) Süheyla

2. Aşağıdakilerden hangisi bu metin için en uygun başlık olurdu?

     A) Yardımlaşma       
     B) Atatürk Sevgisi
     C) Çalışkanlık
     D) Dürüstlük


3. Mehmet, Sıla ve Necibe aile büyüklerine hangi günlerde yardım ediyor?
    
    A) Her zaman
    B) Bazen
    C) Ara sıra
    D) Tatil günlerinde

4. Aşağıdaki sözcüklerle kurulan en anlamlı ve kurallı tümce hangi seçenekte verilmiştir?

    A) Geliyordu insanların umudu.
    B) Ben burada gördüm seni ilk defa.
    C) Kar tanesi pencereye doğru yaklaşıyordu.
    D) Gül kadar narin tabiatın vardı senin.

5. "Buzağı, yaylada annesini emiyordu." 

     Yukarıdaki cümlede aşağıda verilen sorulardan hangisinin cevabı yoktur?

     A) Kim
     B) Nerede
     C) Nasıl
     D) Neyi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder