Translate

8 Nisan 2016 Cuma

ÇOCUK EDEBİYATI-13 ( Childiren's Literature) TEST-IX KPSS "ÇOCUK EDEBİYATI"

ÇOCUK EDEBİYATI

TEST–9

  1. Bilmecelerin hangi özelliği çocukların hem bilişsel, Hem uyuşsal, hem de devinişsel gelişimine katkı sağlar?
A)   Türkçe sözcüklerin çok anlamlı özelliğine ilişkin ilk deneyimleri kazandırması
B)   Neşeli bir eğitim ortamı yaratması
C)   Çocukları yeni sorulara yanıt bulmaya yönlendirmesi
D)   Çocukların hoşça ve sevinçli vakit geçirmelerini sağlaması
E)    Çocukların, yaşamdaki gülünç ve sevimli yanları görmelerini sağlaması

  1. Aşağıdaki yargılardan hangisi bağımsız tekerlemeler için yanlıştır?
A)   Türkçe dışındaki dillerde seslerin, sözcüklerin tam değeriyle söylenmesine katkı sağlar.
B)   Türkçedeki seslerin, hecelerin, sözcüklerin tam değeriyle söylenmesine katkı sağlar.
C)   Çocuğun birden fazla sözcüğü aynı anda doğru ve akıcı bir biçimde söyleme alışkanlığı kazanmasında katkısı vardır.
D)   Oyun etkinliklerini bütünleyen bir parça olarak algılanmalıdır.
E)    Dilimizdeki ünlü ve ünsüzlerin doğru boğumlanmasının öğretilmesinde yararlı


  1. Aşağıdakilerden hangisi Türkçedeki seslerin, hecelerin ve sözcüklerin tam değerleriyle söylenmesine katkı sağlayacak dilsel gereçlerden biridir?
A)   Masallar
B)   Sayışmaca masalları
C)   Oyun sayışmacaları
D)   Resim tekerlemeleri
E)    Bağımsız tekerlemeler

  1. Aşağıdakilerden hangisi bilmecelerin çocuğun bilişsel, duyuşsal ve devinişsel gelişimine katkıları arasında sayılamaz?
A)   Bilmeceler çocuğun kavramsal olarak zenginleşmesine değil dil yetisinin toplumsal bir çerçevede işlevsellik kazanmasına katkı sağlar.
B)   Düşünme alışkanlığı edinmesi için bir uygulama alanı yaratır.
C)   Sözcüklerin anlamsal çağrışımlarından yola çıkarak kavramlar arasında bağlantı kurma becerisi edindirir.
D)   Çocuklarda ana dili sevgisinin oluşmasına yardımcı olur.
E)    Resimli bilmecelerle, görme duyusunun da düşünme eylemine katkısı sağlanır.

  1. Aşağıdakilerden hangisi bilmecedeki anlatım özelliklerindendir?
A)   Uyak, ölçü ve ses yinelemeleri
B)   Doğa ve doğa olayları
C)   Görsel metinler
D)   Çizgisel iletiler
E)    Söz dizimi yapısı

  1. Aşağıdakilerden hangisi bilmecelerin çocuğun bilişsel, duyuşsal ve devinişsel gelişimine katkıları arasında yer alır?
A)   Düşünme alışkanlığı edinmesi için bir uygulama alanı yaratır.
B)   Bilmeceler çocuğun kavramsal olarak zenginleşmesine değil, dil yetisinin toplumsal bir çerçevede işlevsellik kazanmasına katkı sağlar.
C)   Sözcüklerin anlamsal çağrışımlarından yola çıkmaksızın kavramlar arasında bağlantı kurma becerisi edindirir.
D)   Çocuklarda yabancı dil sevgisinin oluşmasına yardımcı olur.
E)    Resimli bilmecelerle, işitme duyusunun da düşünme eylemine katkısı sağlanır.

  1. Aşağıdakilerden hangisi şiir okumanın yararlarından biridir?
A)   Duyuları eğitir.
B)   Gerçekleri görmeyi sağlar.
C)   Çocuğun düş dünyasına dalmasını engeller.
D)   Öğretici olduğu için çocuğa çok şey öğretir.
E)    Çocukların tartışma becerisinin gelişmesini sağlar.

  1. Aşağıdakilerden hangisi çocuklara şiir ezberletip okutmanın yararlarından değildir?
A)   Çocukların ana dillerinin kullanılış özelliklerini tanımaya başlaması
B)   Gülmece ögesinin çocuklardaki dinleme becerisinin gelişmesini sağlaması
C)   Çocukların düş gücünü kullanabileceği uygulamaların en işlevsel aracı olması
D)   Düşünceyi beslemesi ve geliştirmesi
E)    Duyuların eğitilmesi

  1. Aşağıdakilerden hangisi okulöncesi dönemin çocuğuna seslenen şiirlerde bulunması gereken özelliklerden değildir?
A)   Şiirler iki üç dörtlükten ve kısa dizelerden oluşmalı
B)   Sözcüklerin yarattığı ses örüntüsü kulağa hoş gelmeli
C)   Çocuk şiirinde duygudan çok düşünceye seslenilmeli
D)   Düşünceler çocuğun dünyasına özgü bir hava ve söylem içinde dile getirilmiş olmalı
E)    Çocuklarda insana, doğaya ve hayvanlara karşı bir duyarlık oluşturmalı

  1. Çocuklara seslenen şiirlerin konuları nasıl olmalıdır?
A)   Soyut konular olmalıdır.
B)   Çocuklara daha uzak ve geniş bir çevreden alınmalıdır.
C)   Hiç bilmediği, görmediği kişi ve varlıklar konu edilerek öğretici özellik taşımalıdır.
D)   Çocukların yakın çevresinden olmalıdır.
E)    Çocukların özellikle korktuğu varlıklara yer verilmelidir.

  1. Aşağıdakilerden hangisi çocuklara seslenen şiirlerin konuları ile ilgili olarak yanlıştır?
A)   Soyut konular olmalıdır.
B)   Çocukların yakın çevresinden alınmalıdır.
C)   Çevrelerinde ilgi duydukları, sevgi besledikleri canlılar ve kullanmaktan mutlu oldukları nesneler seçilmelidir.
D)   Somut konular olmalıdır.
E)    Çocukların korktuğu varlıklara yer verilmemelidir.

  1.  “Çocuksuluk” ne demektir?
A)   Çocuğun dil bilincini geliştirecek şiirlerde bulunan bir niteliktir.
B)   Çocukta dil sevgisini oluşturacak şiirlerin özelliğidir.
C)   Duygu, düşünce ve olayları çocuğun ruhsal gereksinimlerine yanıt verebilecek doğallıktır.
D)   Çocuğun düzeyine uygunluktur.
E)    Dilin acemice kullanımıdır.

  1. Aşağıdakilerden hangisi “çocuksuluk” kavramı için yanlıştır?
A)   Duygu, düşünce ve olayları çocuğun ruhsal gereksinimlerine çocuk acemiliğiyle yanıt verebilecek doğallıktır.
B)   Dilin acemice kullanımıdır.
C)   Çocukta dil sevgisini oluşturacak şiirlerin özelliğidir.
D)   Çocuğun düzeyine uygun olarak anlatımda ilkelliktir.
E)    Çocuğun dil bilincini geliştirecek şiirlerde bulunan bir niteliktir.

  1. Aşağıdakilerden hangisi şiir okumada göz önünde bulundurulması gereken ilkelerden değildir?
A)   Şiir okuma çalışmaları başka etkinliklerden ayrı tutulmalıdır.
B)   Öğretmen tarafından seslendirilen şiir vurgu, tonlama gibi söyleyiş kurallarına uygun biçimde okunmalıdır.
C)   Söyleşiye katılan bedensel hareketler, mimikler doğal ve ölçülü olmalıdır.
D)   Çalışmalarda çocukları etkinliğin bir parçası durumuna getirmelidir.
E)    Şiir okuma, dinleme ve ezberleme çalışmalarını çocukların severek katıldığı etkinliklere dönüştürmelidir.

  1. Aşağıdakilerden hangisi şiir okumada göz önünde bulundurulması gereken ilkelerden biridir?
A)Söyleşiye bedensel hareketler katılmamalıdır.
B)Öğretmen tarafından seslendirilmeden şiir vurgu, tonlama gibi söyleyiş kurallarına uygun biçimde okutulmalıdır.
C)Şiir okuma, dinleme ve ezberleme çalışmalarını çocukların severek katıldığı etkinliklere dönüştürmelidir.
D)Çalışmalarda çocukları etkinliğin bir parçası durumuna getirmeden öğretmeni izlemesi ile yetinilmelidir.
E) Şiir okuma çalışmaları başka etkinliklerden ayrı tutulmalıdır.

  1. Aşağıdakilerden hangisi fabl çalışmaları konusunda verilmiş yanlış bir yargıdır?
A)Öğretmen, çocukların dinleme isteğini canlı tutabilecek biçimde okurken jest ve mimik yapmamalıdır.
B)Etkinlikler için seçilecek fabllar kısa olmalı, okulöncesi dönemdeki çocuklar tarafından kolayca
    oyunlaştırılabilecek özellikler taşımalıdır.
C) Fablların ele aldığı konular, oluş sırasına göre resimlerle öykü kartlarına yansıtılabilir.
D)Çalışmalar, çocukların fabllardaki kahramanların başından geçen olayları çizgi ve renklerle anlattıkları
     etkinliklerle çeşitlendirilmelidir.
E) Oyunlaştırma çalışmalarında, çocukların öyküdeki kahramanların yarattıkları olaya uygun konuşmalar yapmaları
     beklenir.

Cevap Anahtarı

1-A 2-A 3-E 4-A 5-A 6-A 7-A 8-B 9-C 10-D 11- A 12-E 13-C 14-A 15-C 16-A




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder