Translate

8 Nisan 2016 Cuma

ÇOCUK EDEBİYATI-12 ( Childiren's Literature) TEST-VIII KPSS "ÇOCUK EDEBİYATI"

ÇOCUK EDEBİYATI

TEST–8

  1. “Halk masalı” deyimi için en doğru ifade aşağıdakilerden hangisidir?
A)   Halk masalı, masalların radyo oyunu haline getirilmiş biçimidir.
B)   Halk masalı yalnızca sözlü olarak yaşayan bir türdür.
C)   Halk masalı diye bir ayırım yoktur.
D)   Halk masalları sonradan çağdaş masallara dönüşmüştür.
E)    Halk masalları bugün geleneksel masalların çatısı altında görülebilir.

  1. Aşağıdaki ifadelerden hangisi en doğrudur?
A)   Masalların bölümlenmesi dramatik eserlerinkine benzer.
B)   “Üç elma” bölümü Türk masallarına özgüdür.
C)   Masallarda birden olay anlatımına geçilir.
D)   Masallardaki tekerlemeler saçma, ama terk edilemeyen bir alışkanlıktır.
E)    Mutlu sonla biten masalların hepsi çocuklar için uygundur.


  1. Masal anlatan ya da okuyan kişi aşağıdakilerden hangisine dikkat etmelidir?
A)   Masal anlatmayı ciddiye almamalı
B)    Çocukların dikkatlerinin çabuk dağıldığını düşünerek aceleci davranmalı
C)   Masalın doğasına uygun olarak abartılı ve kuşkulu bir anlatımı yeğlemeli
D)   Unuttuğu bölümlerde şaşkınlığa ve paniğe kapılmamalı
E)    Masalda çocukların anlamadığı konular, olaylar varsa bunları uzun uzun açıklamalı

  1. Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A)    Eğitimde gerçekleştirilen öteki etkinliklerle masal alışmaları birbirini etkilememelidir.
B)   Masallar zengin bir öz içerdiği gibi başka zengin çalışmalara da olanak sağlamalıdır.
C)   Nitelikli masallar öğretmenler ve anne babalarca titizlikle seçilmelidir.
D)   İyi bir anlatıcı/ okuyucu, çocuk ile masal arasında yapıcı ilişkiler kurulmasını sağlamalıdır.
E)    Masal konusunda yapılacak alıştırmaların yaratıcı olmasına dikkat edilmelidir.

  1. İlk okuma eğitimini tamamlayan çocukların öykü okuması neden önemlidir?
A)   Ona çok şey öğrettiği için
B)   ele alınan konu belli bir plan ve kurgu içinde anlatıldığı için
C)   Öykü okumak düşünmeyi öğrettiği için
D)   şairane bir dil gelişimi sağladığı için
E)    Onu yazar olmaya özendirdiği için

  1. Çocuk öykü ve romanları için hangisi yanlıştır?
A)   Çok uzun olmamalı
b)   Soyut kavramlardan kaçınmalı
C)   şiddet öğeleri yalıtılmalı
D)   Maddi yanlışlık ve mantık hatası olmamalı
E)    Çocuğa göre olmamalı

  1. Hangisi 0–3 yaş kitapları için doğrudur?
A)   Çok fazla öğreticidir
B)   0–3 yaş grubu için kitap yazılmaz
C)   Öğreticiliğin az olması
D)   Ev dışından konulara yer vererek çocuğu toplumsallaştırması
E)    Yalnızca doğal konular ele alınmalı

  1. Aşağıdakilerden hangisi okulöncesi çocuk anlatılarının özelliklerinden biri değildir?
A)   Soyutluk
B)   Anlatıma dayanma
C)   Duruluk
D)   Öğreticilik
E)    Kısalık

  1. Aşağıdakilerden hangisi okulöncesi ve okul dönemindeki çocuklara yönelik kitaplarda bulunması gerekli özelliklerden biri değildir?
A)   Kitaplardaki resimlerin çocuğun dünyasında yeni olanaklar yaratması
B)   Metnin kurgusuna koşut olarak çocuğu eğlendirmesi
C)   Çocuğa resim ve sanat konusunda duyarlılık kazandırması
D)   Çocuğa aşırı düşsel bir dünya sunması
E)    Çocuğa edebiyat eğitimi verme gibi bir işlev üstlenmesi

  1. Aşağıdakilerden hangisi okulöncesi çocuk anlatılarında konusal sınıflamada yer almaz?
A)   Yakın çevre ve basit kavramlar.
B)   Toplumsal ilişkileri konu alan kitaplar.
C)   Bilimkurgu konulu kitaplar.
D)   Çocuğun kendini tanımasına yardımcı olan kitaplar.
E)    Doğa ve hayvanları tanıtma.

  1. Okulöncesi çocuk kitaplarının toplumsal ilişkileri konu alması neden önemlidir?
A)   Kıskanmanın kötü bir şey olduğu böyle öğretilir.
B)   Toplum yapısı ve çalışmanın önemi benimsetilir.
C)   Mahalle, kent ve ülke kavramları böyle yerleştirilir.
D)   Okula hazırlık için zorunludur.
E)    Çocukların topluma bağlı kişilik gelişimin olumlu etkiler.

  1. Okulöncesi çocuk anlatılarındaki görsel öğeler için hangisi doğrudur?
A)   Anlatılanın sıkıcı olması resimlerle engellenir.
B)   Resimler anlatıyı yineler.
C)   Çocuk okuma bilmediğinden resimler önemli değildir.
D)   Anlatı ile öykü birbirini tamamlar.
E)    Sayfa düzeni görsel ögelerden sayılmaz.

  1. Öğreticilik için hangisi yanlıştır?
A)   Çocuk kitaplarında öğreticilik mutlak anlamda yok edilemez.
B)   Çocuk kitaplarında öğreticilik olmamalı.
C)   Okulöncesi çocuk kitaplarında çocuklar yaşam hakkında ipuçları edinirler
D)   Özellikle yakın çevre öğretilebilir.
E)    Çocuğun kendi davranışlarına bu yolla eleştirel bakması sağlanabilir.

  1. Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A)   İklimler ve günler okulöncesinde öğretilebilir.
B)   Soyut kavram öğretilmeye çalışmak doğru değildir.
C)   Okulöncesi çocuklara renkler ve sayılar öğretilmemelidir.
D)   Doğa ve hayvanları öğretirken vahşi hayvanlar gösterilmemelidir.
E)    Çocuk kendi yanlışlarıyla yüzleştirilirse, gelişim bozukluğu gösterir.

  1. Aşağıdakilerden hangisi tekerleme türlerini gösterir?
A)   Sayışmaca, oyun tekerlemesi, masal tekerlemesi, bağımsız tekerleme
B)   Sayışmaca, bağımsız oyun tekerlemesi, masal tekerlemesi, tekerleme
C)   Bağımsız sayışmaca, oyun tekerlemesi, masal tekerlemesi, bağımsız tekerleme
D)   Bağımsız sayışmaca, oyun tekerlemesi, bağımsız masal tekerlemesi, tekerleme
E)    Sayışmaca oyunu, bağımsız oyun tekerlemesi, masal tekerlemesi, tekerleme
  
  1. Aşağıdakilerden hangisi bağımsız tekerlemenin özelliklerinden biri değildir?
A)   Çocukların eğlenmesi için fırsat yaratması
B)   Tekerlemelerin çocuklar tarafından sürekli yinelenmesi
C)   Çocukların dağarcığına yeni sözcükler eklemesi
D)   Çocukların görme becerisini canlı tutması
E)    Çocuklara birden fazla sözcüğü aynı anda doğru ve akıcı bir biçimde söyleme alışkanlığı edindirmesi

  1. Aşağıdakilerden hangisi tekerleme çalışmalarında çocukların kazanacakları yeni davranışlardan değildir?
A)   Çocukların eğlenme, gülme ve iş görme bilincini geliştirme
B)   Çocukların etkinliklere katılmasını sağlama
C)   Çocukların sözcük dağarcıklarının gelişmesine katkı sağlama
D)   Çocuklara ana dillerini kullanma becerisi kazandırma
E)    Çocukların güven duygusunu geliştirme

  1. Aşağıdaki yargılardan hangisi tekerlemelerin önemini anlatmaktadır?
A)Okulöncesi eğitim süreçlerinde dilimizin kavramlar dünyasının tanıtılmasında kullanılabilecek önemli araçlardan biridir.
B)Okulöncesi eğitim süreçlerinde oyun dünyasının tanıtılmasında kullanılabilecek önemli araçlardan biridir.
C)Okulöncesi eğitim süreçlerinde çocukların dilimizin kavramlar dünyasını tanımadan öğrenmelerinde kullanılabilecek önemli araçlardan biridir.
D)Okulöncesi eğitim süreçlerinde dilimizin kavramlar dünyasının çocuğun imgesel dil becerisinin dizginlenerek tanıtılmasında kullanılabilecek önemli bir araçtır.
E) Okulöncesi eğitim süreçlerinde çocuğun masalların çekim alanında oyalanmalarını engellemede kullanılabilecek önemli araçlardan biridir.

Cevap Anahtarı

1-E 2-B 3-D 4-A 5-B 6-E 7-A 8-A 9-D 10-C 11-E 12-D 13-B 14-C 15-A 16-D 17-B 18- A




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder