ÇOCUK EDEBİYATI
TEST–10
- Aşağıdakilerden
hangisi eğitimde dramanın tanımı içinde yer almaz?
A) Drama oyunlaştırmadır
B) Drama kendini tanımadır
C) Drama oyundur
D) Drama yarışmadır
E) Drama
paylaşmadır
- Aşağıdakilerden hangisi dramanın genel
amaçlarından biri değildir?
A) Çocuğun çok yönlü gelişimini sağlaması
B) Oyunlaştırma
yoluyla öğrenmeyi kolaylaştırması
C) Çocuğun
bilişsel, duygusal, duyusal, sosyal ve motor becerilerin gelişimine katkıda
bulunması
D) Çocuğun konuşmasına yardımcı olması
E) Drama günlük
yaşamdaki görgü kurallarını öğretmesi
- Aşağıdakilerden hangisi çocuk edebiyatında drama uygulamalarının
önemini yansıtmaz?
A) Ana dili gelişimini doğrudan etkilemesi
B) Okuma isteği oluşmaya başlaması
C) Düş ve imge gücünün gelişmesi
D) Yaparak yaşayarak öğrenilmesi
E) Ezberleme
gücünü artırması
- Çocuk edebiyatı örneklerinin drama etkinlikleri yoluyla
işlenmesinde aşağıdakilerden hangisine dikkat edilmelidir?
A) Yetenekli çocuklara rol verilmeli
B) Çocukların
kendilerini rahat ve güvenli hissetmeleri sağlanmalı
C) Etkinlik
hazırlanırken kolaydan zora doğru düzenlenmeli
D) Çocukların
düşündükleri ve ne hissettiklerine önem verilmeli
E) Her drama
etkinliğinden sonra etkinlik hakkında konuşulmalı
- Aşağıdaki çocuk edebiyatı türlerinden hangisi
drama etkinliklerinde kullanılmaz?
A) Şiir
B) Öykü
C) Masal
D) Fabl
E) Roman
- Aşağıdakilerin hangisi yaratıcı dramanın yararlarındandır?
A) Çocukların
yetişkinlikler dünyasını öğrenmeleri
B) Çocuğu yaratıcı kılması
C) Düşünsel
değil duyusal gelişime katkı sağlaması
D) Çocukların
gereğinden çok duyarlı olmalarını engellemesi
E) Okula
hazırlaması
- Drama çalışmalarının amacı nedir?
A) Nitelikli, uzman oyuncular yetiştirmek.
B) Yetenekli çocukları belirlemek.
C) Yeteneksiz
çocukları ayırıp düzeylerine göre çalışmaları yönlendirmek.
D) Kendine
güveni aşırı olan çocukları dengelemek.
E) Öğrenmeye
açık, daima okumaya gereksinimi olan, sorunlarla başa çıkmayı becerebilen,
nitelikli insan yetiştirmek.
- Aşağıdaki cümlelerden hangisinde oyunlaştırmanın tanımı yapılmaktadır?
A) Oyundan
dramaya geçmenin bir ara yoludur.
B) Yazılı ya da
sözlü bir metnin senaryo durumuna getirilmesidir.
C) Okulöncesi
çocuk edebiyatında drama ile oyun uygulamaları arasındaki ayrımın verilmesidir.
D) Daha çok
yazılı bir metne dayalı olarak bir konuya da durumun canlandırılmasıdır.
E) Oyuna
kendilerinden bir şeyler katmaları için çocukları cesaretlendirme çabasına
girmektir.
- Oyunlaştırma çalışmalarında öğretmen
aşağıdakilerden hangisini yapar?
A) Öyküyü okuyup anlatmak.
B) Öykünün
değişik aşamalarında neler olacağını tartışmamak.
C) Rol almak
isteyenlerin kendilerine uygun rolleri seçmesine izin vermez.
D) Oyunlaştırma
sırasında oyuna kendilerinden bir şeyler katmaları için çocukları
cesaretlendirme çabasına girmek.
E) Bir
yönetmen gibi davranmamalıdır.
- Aşağıdakilerden hangisi drama çalışmalarında göz önünde
bulundurulması gereken ilkelerdendir?
A) Drama
çalışmaları süresince çocukların kendilerini rahat ve güvenli hissetmeleri
sağlanmalıdır.
B) Etkinliklere
katılacak çocukları önceden hazırlamaya gerek yoktur.
C) Etkinliklerde
çocukların gönüllü olmalarına bakılmaz.
D) Hazırlanırken
çocukların etkinlik öncesinde birbirleriyle tartışmalarına fırsat
verilmemelidir.
E) Etkinlik
sonunda ortaya çıkan sonucun güzel olması önemlidir.
- “Çocukluğun Yokoluşu” kitabıyla kavramsal olarak
çocukluğun günümüzde yok olmaya yüz tuttuğunu ileri süren düşünür kimdir?
A) Neil Postmann
B) Öner Ciravoğlu
C) Haluk Yavuzer
D) Malte Dahrendorf
E) Norbert
Mecklenburg
- Kurmaca
kavramıyla ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Yazarların yalan söyledikleri anlamını taşır
B) Edebi metin
içinde anlatılan dünya ile nesnel dünya arasında dolaysız bir koşutluk
kurulamaz.
C) Yazarın düş
gücünün özgür yaratısıyla oluşur.
D) Jules
Verne’nin “Aya Seyahat” kitabı örnek olarak gösterilebilir.
E) Edebiyat
metninin olmazsa olmazlarındandır.
- Aşağıdakilerden
hangisi Türk masallarında yer alan tekerleme bölümünün özelliklerinden
biri değildir?
A) Anlatıcının
dinleyiciyi masala hazırladığı bölümdür.
B) İçlerinde
anlam zenginliği bulunan özlü söz ve atasözlerinin sağladığı düşünce
zenginliğini ifade eder.
C) Çocuklarda
dil becerilerinin ve geliştirilmiş eğitim unsurlarının olumlu alışkanlık haline
getirilmesine katkı sağlamaktadır.
D) İçinde
taşıdıkları mizah unsurlarıyla insanları güldürerek asıl konuya çekmeye yönelik
bölümdür.
E) Halk
arasında sevilen, dinsel gücü olduğuna inanılan insanların etrafında gelişen
olaylar, daha sonra Tanrı’nın varlığı, ahiretle ilgili inançlar ve çeşitli
adetler konusunu oluşturur.
- Yazının olmadığı dönemde ortaya çıkan ve ağızdan ağza aktarılan destanlardır. Sözlü gelenekte yaşamış daha sonra yazıya geçirilmiştir. Verilen bu bilgilerden hareketle aşağıdaki destanlardan hangisi sözlü gelenekten derlenmiş destanlar arasında yer alır?
A) Üç Şehitler Destanı
B) Kaybolan Cennet
C) Çanakkale Şehitleri
D) Şehname
E) Kurtarılmış Kudüs
- Aşağıdakilerden
hangisi Okul Öncesi dönemi çocuk öykülerinin özellikleri arasında yer almaz?
A) Öykülerdeki olaylar, çocukların duygularına hitap etmeli, onların
gözlediği ve yaşadığı olaylardan seçilmelidir.
B) Öyküler, çocuğun kendi hayal dünyasını kullanmasını ve o olayın içinde
hissetmesini sağlamalıdır.
C) Bu yaş grubuna ait öykülerde öyküler, daha gerçekçidir.
D) Öykünün kurgusu, çocukların anlatılan öyküye katılma ve onu paylaşma
arzuları göz önünde bulundurularak
yapılmalıdır.
E) Bu yaş grubu için yazılacak öykü metinlerinde görsel malzemeler özenle
seçilmelidir. Bu tasarımdaki resim,
çizim ve fotoğraflar abartıdan uzak doğal
bir yapıya sahip olmalıdırlar.
16. Aşağıdakilerden hangisi Halk
edebiyatı ürünlerinin çocuklar için önemini vurgulayan maddelerinden biridir?
A) Çocukların kendine özgü tutum ve
davranışları ile kültürel kimliklerini taşıyabilmelerini ve içinden çıktıkları
topluma sevgiyle bağlı olmalarını sağlar.
B) Çocukların bulunduğu çağa ayak
uydurmalarını sağlar.
C) Her türlü düşünceyi içinde
barındırdığı için çocukların karşılaşacağı güçlükleri aşmasına yardımcı olur.
D) Anlatılan olaylar gerçeğe
dayandığı için çocukların kişilik ve kimlik oluşturmalarına katkısı vardır.
E) Halk edebiyatı ürünleri 0–5, 6–8,
10–12, 13–15 yaş gruplarına hitap eden ürünlerdir.
Cevap Anahtarı
1-D 2-D 3-E 4-A 5-E 6-B 7-E 8-D 9-A 10-A 11-A 12-A 13-E
14-D 15-C 16-A
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder