Translate

8 Nisan 2016 Cuma

ÇOCUK EDEBİYATI-11 ( Childiren's Literature) TEST-VII KPSS "ÇOCUK EDEBİYATI"

ÇOCUK EDEBİYATI
TEST–10


  1. Aşağıdakilerden hangisi eğitimde dramanın tanımı içinde yer almaz?
A)   Drama oyunlaştırmadır
B)   Drama kendini tanımadır
C)   Drama oyundur
D)   Drama yarışmadır
E)    Drama paylaşmadır

  1. Aşağıdakilerden hangisi dramanın genel amaçlarından biri değildir?
A)   Çocuğun çok yönlü gelişimini sağlaması
B)   Oyunlaştırma yoluyla öğrenmeyi kolaylaştırması
C)   Çocuğun bilişsel, duygusal, duyusal, sosyal ve motor becerilerin gelişimine katkıda bulunması
D)   Çocuğun konuşmasına yardımcı olması
E)    Drama günlük yaşamdaki görgü kurallarını öğretmesi


  1. Aşağıdakilerden hangisi çocuk edebiyatında drama uygulamalarının önemini yansıtmaz?
A)   Ana dili gelişimini doğrudan etkilemesi
B)   Okuma isteği oluşmaya başlaması
C)   Düş ve imge gücünün gelişmesi
D)   Yaparak yaşayarak öğrenilmesi
E)    Ezberleme gücünü artırması

  1. Çocuk edebiyatı örneklerinin drama etkinlikleri yoluyla işlenmesinde aşağıdakilerden hangisine dikkat edilmelidir?
A)   Yetenekli çocuklara rol verilmeli
B)   Çocukların kendilerini rahat ve güvenli hissetmeleri sağlanmalı
C)   Etkinlik hazırlanırken kolaydan zora doğru düzenlenmeli
D)   Çocukların düşündükleri ve ne hissettiklerine önem verilmeli
E)    Her drama etkinliğinden sonra etkinlik hakkında konuşulmalı

  1. Aşağıdaki çocuk edebiyatı türlerinden hangisi drama etkinliklerinde kullanılmaz?
A)   Şiir
B)   Öykü
C)   Masal
D)   Fabl
E)    Roman

  1. Aşağıdakilerin hangisi yaratıcı dramanın yararlarındandır?
A)   Çocukların yetişkinlikler dünyasını öğrenmeleri
B)   Çocuğu yaratıcı kılması
C)   Düşünsel değil duyusal gelişime katkı sağlaması
D)   Çocukların gereğinden çok duyarlı olmalarını engellemesi
E)    Okula hazırlaması

  1. Drama çalışmalarının amacı nedir?
A)   Nitelikli, uzman oyuncular yetiştirmek.
B)   Yetenekli çocukları belirlemek.
C)   Yeteneksiz çocukları ayırıp düzeylerine göre çalışmaları yönlendirmek.
D)   Kendine güveni aşırı olan çocukları dengelemek.
E)    Öğrenmeye açık, daima okumaya gereksinimi olan, sorunlarla başa çıkmayı becerebilen, nitelikli insan yetiştirmek.

  1. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde oyunlaştırmanın tanımı yapılmaktadır?
A)   Oyundan dramaya geçmenin bir ara yoludur.
B)   Yazılı ya da sözlü bir metnin senaryo durumuna getirilmesidir.
C)   Okulöncesi çocuk edebiyatında drama ile oyun uygulamaları arasındaki ayrımın verilmesidir.
D)   Daha çok yazılı bir metne dayalı olarak bir konuya da durumun canlandırılmasıdır.
E)    Oyuna kendilerinden bir şeyler katmaları için çocukları cesaretlendirme çabasına girmektir.

  1. Oyunlaştırma çalışmalarında öğretmen aşağıdakilerden hangisini yapar?
A)   Öyküyü okuyup anlatmak.
B)   Öykünün değişik aşamalarında neler olacağını tartışmamak.
C)   Rol almak isteyenlerin kendilerine uygun rolleri seçmesine izin vermez.
D)  Oyunlaştırma sırasında oyuna kendilerinden bir şeyler katmaları için çocukları cesaretlendirme çabasına girmek.
E)   Bir yönetmen gibi davranmamalıdır.

  1. Aşağıdakilerden hangisi drama çalışmalarında göz önünde bulundurulması gereken ilkelerdendir?
A)   Drama çalışmaları süresince çocukların kendilerini rahat ve güvenli hissetmeleri sağlanmalıdır.
B)   Etkinliklere katılacak çocukları önceden hazırlamaya gerek yoktur.
C)   Etkinliklerde çocukların gönüllü olmalarına bakılmaz.
D)   Hazırlanırken çocukların etkinlik öncesinde birbirleriyle tartışmalarına fırsat verilmemelidir.
E)    Etkinlik sonunda ortaya çıkan sonucun güzel olması önemlidir.

  1. “Çocukluğun Yokoluşu” kitabıyla kavramsal olarak çocukluğun günümüzde yok olmaya yüz tuttuğunu ileri süren düşünür kimdir?
A)   Neil Postmann
B)   Öner Ciravoğlu
C)   Haluk Yavuzer
D)   Malte Dahrendorf
E)    Norbert Mecklenburg

  1. Kurmaca kavramıyla ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A)   Yazarların yalan söyledikleri anlamını taşır
B)   Edebi metin içinde anlatılan dünya ile nesnel dünya arasında dolaysız bir koşutluk kurulamaz.
C)   Yazarın düş gücünün özgür yaratısıyla oluşur.
D)   Jules Verne’nin “Aya Seyahat” kitabı örnek olarak gösterilebilir.
E)    Edebiyat metninin olmazsa olmazlarındandır.

  1. Aşağıdakilerden hangisi Türk masallarında yer alan tekerleme bölümünün özelliklerinden biri değildir?
A)  Anlatıcının dinleyiciyi masala hazırladığı bölümdür.
B)  İçlerinde anlam zenginliği bulunan özlü söz ve atasözlerinin sağladığı düşünce zenginliğini ifade eder.
C) Çocuklarda dil becerilerinin ve geliştirilmiş eğitim unsurlarının olumlu alışkanlık haline getirilmesine katkı sağlamaktadır.
D)  İçinde taşıdıkları mizah unsurlarıyla insanları güldürerek asıl konuya çekmeye yönelik bölümdür.
E)  Halk arasında sevilen, dinsel gücü olduğuna inanılan insanların etrafında gelişen olaylar, daha sonra Tanrı’nın varlığı, ahiretle ilgili inançlar ve çeşitli adetler konusunu oluşturur.

  1. Yazının olmadığı dönemde ortaya çıkan ve ağızdan ağza aktarılan destanlardır. Sözlü gelenekte yaşamış daha sonra yazıya geçirilmiştir. Verilen bu bilgilerden hareketle aşağıdaki destanlardan hangisi sözlü gelenekten derlenmiş destanlar arasında yer alır?
A)   Üç Şehitler Destanı
B)   Kaybolan Cennet
C)   Çanakkale Şehitleri
D)   Şehname
E)    Kurtarılmış Kudüs

  1. Aşağıdakilerden hangisi Okul Öncesi dönemi çocuk öykülerinin özellikleri arasında yer almaz?
A)   Öykülerdeki olaylar, çocukların duygularına hitap etmeli, onların gözlediği ve yaşadığı olaylardan seçilmelidir.
B)   Öyküler, çocuğun kendi hayal dünyasını kullanmasını ve o olayın içinde hissetmesini sağlamalıdır.
C)   Bu yaş grubuna ait öykülerde öyküler, daha gerçekçidir.
D)  Öykünün kurgusu, çocukların anlatılan öyküye katılma ve onu paylaşma arzuları göz önünde bulundurularak
      yapılmalıdır.
E)  Bu yaş grubu için yazılacak öykü metinlerinde görsel malzemeler özenle seçilmelidir. Bu tasarımdaki resim,
     çizim ve fotoğraflar abartıdan uzak doğal bir yapıya sahip olmalıdırlar.

16.    Aşağıdakilerden hangisi Halk edebiyatı ürünlerinin çocuklar için önemini vurgulayan maddelerinden biridir?

A)      Çocukların kendine özgü tutum ve davranışları ile kültürel kimliklerini taşıyabilmelerini ve içinden çıktıkları topluma sevgiyle bağlı olmalarını sağlar.
B)      Çocukların bulunduğu çağa ayak uydurmalarını sağlar.
C)      Her türlü düşünceyi içinde barındırdığı için çocukların karşılaşacağı güçlükleri aşmasına yardımcı olur.
D)      Anlatılan olaylar gerçeğe dayandığı için çocukların kişilik ve kimlik oluşturmalarına katkısı vardır.
E)      Halk edebiyatı ürünleri 0–5, 6–8, 10–12, 13–15 yaş gruplarına hitap eden ürünlerdir.

Cevap Anahtarı
1-D 2-D 3-E 4-A 5-E 6-B 7-E 8-D 9-A 10-A 11-A 12-A 13-E 14-D 15-C 16-A

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder