Translate

28 Mart 2013 Perşembe

ROMAN İNCELERKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN BAŞLIKLAR



ŞEKİL
Romanın Adı
Yazarı
Başlığı yer ve tarih
Yayınevi ve yayımlayanı
Ebatlar
Sayfa Sayısı

İÇERİK
Olay özeti
Olay örgüsü
Olay halkalarından örnekler

KİŞİLER
a)     Asıl kişiler
i)        Fiziki portre
ii)      Ruhi portre
b)     Yardımcı kişiler
i)        Fiziki portre
ii)      Ruhi portre
c)      Kişi ilişkileri

OLAYIN GEÇTİĞİ MEKÂNLAR
a)      Mekânlar ve bu mekânların özellikleri
b)      Mekânların kahraman ve olaylarla ilişkisi

ZAMAN
a)     Kronolojik zaman
1.      Gündüz
2.      Gece
3.      Mevsimler
4.      Yıl
b)     Zamanda geriye dönüşler

ANLATICI BAKIŞ AÇISI

a)     Hâkim (ilahi) bakış
b)     Kahraman anlatıcının bakış açısı
c)      Gözlemci bakış

DİL VE ANLATIM ÖZELLİKLERİ
a)   Anlatım türleri
1.   Öyküleyici
2.   Betimleyici
3.   Açıklayıcı
4.   Tartışmacı
5.   Öğretici
6.   Kanıtlayıcı
7.   Düşsel
8.   Gelenekten söz eden anlatım
9.   Coşku ve heyecana bağlı anlatım
10.  Destansı anlatım
11.  Sözleşemeye bağlı anlatım
12.  Mizahi anlatım

DİL VE ÜSLÜP ÖZELLİKLERİ
            Akıcılık
            Duruluk, açıklık
            Yalınlık

ROMANIN TÜRÜ
Tahlil romanı
Sosyal roman
Macera romanı
Tarihi roman

ROMANIN KONU TEMASI
Konu nedir?
Tema nedir?

ROMANIN YAZILDIĞI DÖNEM İLİŞKİSİ
YAZARIN HAYATI SANATI VE ESERLERİ BİLGİ
ROMAN HAKKINDAKİ KİŞİSEL DUYGU VE DÜŞÜNCE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder