Translate

6 Haziran 2017 Salı

HAYALLERİMİZ

    Hayaller, hayaller, hayaller... Gelecek kaygımızın ya da hedeflerimizin zihnimizde yansımasıdır. Düşünmek ve düşündüklerimizi zihnimizde canlandırmak, bunları imgeler dünyasına emanet etmek ve belki bir umut, bir çıkış kapısı bulmak hepsi hayallerimizin bize oynadığı sonu acı olan, tatlı yalanlardır. Bu yalanlar gelecek kaygısından dolayı kuruluyorsa. Peki ya hedeflerimize ulaşmak için kurduğumuz hayallerimiz ne olacak, onlara da  mı yalan diyeceğiz?

     İnsanların mutlaka ama mutlaka hayatı boyunca gerçekleştirmek istedikleri hedefleri vardır. Bu hedefleri gerçekleştirirken veya gerçekleştirmeden önce hayallere dalar gider. Hayaller dünyası, aslında hedefleri olan bir insan için tehlikeli bir labirentten başka bir şey değildir. Hedeflere ulaşmak için çabalayan bir birey hayaller dünyasına düştü mü, belli bir süre sonra gerçek ile hayali ayırt edemez. Hayaller dünyasında sıkışıp kalır.

      Hayallerim, aslında benim için vazgeçilmezlerimdi. Her gün kurduğum hayaller gerçekleştirmek istediğim hedeflerimle doğru orantılı olmalıydı. Hayal kurmaya bile fırsat vermeyen bir sistemde kuracağın hayal ne olacaktı ki? Dur söyleyeyim, İşim olacak, dolgun maaşım olacak, evim olacak, arabam olacak ve dünyalar güzeli bir eşim ve çocuklarım olacak. Bunlar, hayal mi diye sorabilirim kendi kendime? Cevabı belli. Hayal değil. Bunlar bir bireyin yaşamı boyunca başına gelecek şeyler. O zaman benim hayalim neydi? Onu bulmalıyım önce. Bulmalı mıyım, yoksa o bende zaten var olan bir şey mi?

       Bendeki hayaller ütopik hayallerdir. Zaten gerçekleştirebildiğim şeyin hayalini kurmam. Peki gerçekleştiremediğim bir şey var mı? Var. Bunlar olması imkansız olan hayaller. Mesela, şu an dünyanın zirvesi Everest'te olup orada mangal yakmak isterdim. Ne güzel 9.000 metrede mangal yakmak. Ya da Kalahari veya Sahra çölünde buz dolu bir küvette kum tepelerinden kayarken elimdeki mango dondurmasını yemek. Güney ve Kuzey kutbunda benim köyümde yapılan tezeklerle soba yakıp ısınmak ama odun değil özellikle tezek.  Bunlar ütopik hayaller olsa da; aslında gerçekleşmemesi imkansız hayallerde değil. Ama hayatta tek bir hayalim var ki onu gerçekleştirebilir miyim bilmiyorum. Tek hayalim çok zengin olmak ve çok paramın olması. Bu parayı da kendim için istemiyorum. Sadece o kadar çok param olsun ki; dünyanın zengin listelerinde birinci olduğum, dünyanın en zengin insanının benim olduğu bir dünyada olayım. Peki soracaksınız o kadar para seni değiştirmesin, ya da dur ne yapacaksın o kadar parayla?
       Evet, hayatımda tek hayalim dünyada okumayan bir tek kız çocuğu, erkek çocuğu bırakmak istemiyorum!!!
           Mesela açlıktan ölen çocuk olmasın!!!
           
           Hayaller, hayaller, hayaller,
           Beni benden alan,
           Kimi zaman ağlatan,
           Kimi zaman güldüren,

           Bakmışsın cadı olmuş,
           Bakmışsın cellat olmuş,
           Dikilmiş baş ucuma,
           Bana hesap sormuş.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder